تبریز را پایتخت طلا و جواهر ایران می‌کنیم؛ پای ترکیه و بانکوک هم به نمایشگاه باز می‌شود

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز: این نمایشگاه با هدف معرفی فناوری‌ها و توانمندی‌های جدید در حوزه طلا و جواهر برگزار می‌شود.
تبریز را پایتخت جواهر ایران می‌کنیم؛ پای ترکیه و بانکوک هم به نمایشگاه باز می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بازتاب تبریز، حبیب ماهوتی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز، از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، تکنولوژی و ماشین‌آلات مرتبط از ۹ تا ۱۲ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز خبر داد.

ماهوتی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: در این دوره با اتحادیه طلا و جواهر همکاری نداریم، چرا که آنان بدون هماهنگی اقدام به تبلیغ و نصب تابلو کردند که دستور جمع‌آوری آن‌ها را دادم و پیگیری قضایی نیز در حال انجام است.

وی افزود: علت تحریم نمایشگاه از سوی اتحادیه، مخالفت من با دخالت یک غرفه‌ساز خاص بود که قصد داشت غرفه‌ها را به قیمت بسیار بالاتری اجاره دهد. من غرفه‌ها را به متری ۴۰۰ هزار تومان واگذار کرده‌ام اما آن‌ها می‌خواستند تا متری دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بفروشند. اتحادیه اساساً مجوز فعالیت‌های انتفاعی یا برگزاری نمایشگاه ندارد و ما هیچ ارتباط کاری با آنان نداریم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز با تأکید بر اینکه این نمایشگاه با هدف معرفی فناوری‌ها و توانمندی‌های جدید در حوزه طلا و جواهر برگزار می‌شود، گفت: اگر بخواهم غرفه رایگان بدهم، همه طلاسازان با علاقه شرکت می‌کنند و هیچ اتحادیه‌ای نمی‌تواند مانع حضور آنان شود.

ماهوتی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای نمایشگاه تبریز افزود: نمایشگاه بین‌المللی تبریز بزرگ‌ترین نمایشگاه استانی کشور است و در بسیاری از زمینه‌ها از تهران نیز جلوتر حرکت می‌کنیم. تا پایان سال و پیش از نوروز، نوزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر را نیز برگزار خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: هدف ما این است که تبریز را به شهر جواهر ایران تبدیل کنیم. در این دوره از نمایشگاه شرکت‌کنندگانی از ترکیه حضور خواهند داشت و تلاش می‌کنیم میهمانانی از بانکوک نیز داشته باشیم. این فعالیت‌ها صرفاً برای سود اقتصادی نیست، بلکه رسالت ما شکوفایی استان از جنبه‌های مختلف است.

ماهوتی در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی برای احیای برند کفش تبریز خبر داد و گفت: در سال آینده نمایشگاه تخصصی کیف و کفش صنعتی را نیز برگزار خواهیم کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد کفش تبریز در بازارهایی مانند سیبری و روسیه ظرفیت فروش بالایی دارد، به‌ویژه در رده محصولات فاخر و گران‌قیمت.

او در پایان تأکید کرد: تبریز زمانی مهد تولید کفش کشور بود و اکنون باید با تعامل و هم‌افزایی دوباره به جایگاه شایسته خود در صنایع ملی و بین‌المللی بازگردد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:

http://baztabtabriz.ir/?p=17962

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پانزده − 10 =

  • جدیدترین
  • داغ ترین ها
  • پربازدیدترین ها